0
Video

Argentina to sell stake in Telesur news channel

Tuesday 29 March 2016 | 16:44 CET | News
The government of Argentina decided to divest its share in the Telesur news channel, in which it holds 16 percent since in 2005 when it was created by the then president of Venezuela, Hugo Chavez. Hernan Lombardi, Minister of Media and Public Content, confirmed the news to La Nacion, explaining that that the Argentine state is not involved in policy content or the management of the regional signal transmitted from Caracas. Thus, Argentina will be the first founding member to leave the company La Nueva Television del Sur, which also includes Venezuela, Cuba, Bolivia, Nicaragua and Uruguay as

Thank you for visiting Telecompaper

Sign up below to get access to the rest of this article and all the telecom news you need.

  • Register free and gain access to even more articles from Telecompaper. Register here
  • Subscribe and get unlimited access to Telecompaper’s full coverage, with a customised choice of news, commentary, research and alerts.

Subscriptions

Already registered?



Categories: Broadcast & Satellite
Companies: Telesur
Countries: Argentina / South America
::: add a comment

Add comment

Please login or register to leave a comment.

We welcome comments that add value to the discussion. We attempt to block comments that use offensive language or appear to be spam, and our editors frequently review the comments to ensure they are appropriate. If you see a comment that you believe is inappropriate to the discussion, you can bring it to our attention by using the report abuse links. As the comments are written and submitted by visitors of the Telecompaper website, they in no way represent the opinion of Telecompaper.


Related

Argentina's La Nacion launches news channel on FTA

Published 02 Jun 2017 10:16 CET | Argentina
Argentinian daily La Nacion has announced the availability of its LN+ news channel on free-to-air DTT. Launched on DirecTV and ...

Argentina's Perfil awarded two DTT channels

Published 24 Oct 2016 10:56 CET | Argentina
The founders of Argentinian publisher Perfil, Alberto and Jorge Fontevecchia, have been awarded two DTT licences on channels 36.2 ...