Latvian broadcast regulator suspends nine Russian TV channels

Thursday 21 November 2019 | 17:17 CET | News
The National Electronic Mass Media Council (NEPLP) has decided to suspend the broadcasting of nine television channels, Latvian public broadcaster LTV reported. Rather than being a response to content shown by the channels in question, which has been the reason for previous suspensions, this time it is because all the channels belong to a holding company whose real beneficiary is Yuri Kovalchuk, who is on a list of people subject to EU sanctions for undermining the territorial integrity of Ukraine.

Thank you for visiting Telecompaper

Sign up below to get access to the rest of this article and all the telecom news you need.

  • Register free and gain access to even more articles from Telecompaper. Register here
  • Subscribe and get unlimited access to Telecompaper’s full coverage, with a customised choice of news, commentary, research and alerts.


Already registered?

Categories: Broadcast & Satellite
Countries: Latvia
::: add a comment

Add comment

Please login or register to leave a comment.

We welcome comments that add value to the discussion. We attempt to block comments that use offensive language or appear to be spam, and our editors frequently review the comments to ensure they are appropriate. If you see a comment that you believe is inappropriate to the discussion, you can bring it to our attention by using the report abuse links. As the comments are written and submitted by visitors of the Telecompaper website, they in no way represent the opinion of Telecompaper.


Tet launches own Russian-language TV channel

Published 01 Jun 2021 14:33 CET | Latvia
Latvian operator Tet has launched its own Russian-language channel called 8TV. This follows the withdrawal of several Russian ...

Latvian operators suspend Russia RTR channel

Published 04 Feb 2019 10:28 CET | Latvia
Latvian fixed operator Lattelecom announced that it will stop re-transmission of the Russian TV channel Russia RTR from 4 ...