0
Mobiel

Grote spelers in AR/VR-arena verschuiven focus van eindproduct naar platform

donderdag 24 augustus 2017 | 10:47 CET | Nieuws
Bent u nieuw in de sector en/of kunt u een stoomcursus telecom gebruiken? Volg dan onze Masterclass Introductie telecom. Meer info...
Belangrijke spelers in de AR (augmented reality) sector hebben hun focus verschoven van consumentgerichte eindproducten naar overkoepelende AR-platforms. Dat blijkt uit onderzoek van het Taiwanese Digitimes. De oorzaak ligt in de relatief matige verkopen van AR- en VR (virtual reality) devices in de consumentenmarkt. Veel smartphones zijn bovendien ook in staat om AR- en VR-ervaringen te bieden, wat de noodzaak van aparte devices op dit gebied kleiner maakt. 

Bedankt voor het bezoeken van Telecompaper

Een gratis registratie of abonnement is nodig om het artikel te lezen.

  • Koop een abonnement Nederland Light, Plus of Premium

Abonneer

Log in als u al een registratie of abonnement heeft.



tp:vandaag

Elke werkdag rond 10.00 uur verstuurt Telecompaper de gratis "tp:vandaag".

Meld u nu aan

Categorieën: Mobiel & Draadloos / Mobiel & Draadloos
Bedrijven: Apple / Facebook / Google / Microsoft / Oculus / Tango
Landen: Wereld
::: voeg een reactie toe
Dit artikel is onderdeel van dossier(s)

Virtual Reality


Reactie Plaatsen

We welcome comments that add value to the discussion. We attempt to block comments that use offensive language or appear to be spam, and our editors frequently review the comments to ensure they are appropriate. If you see a comment that you believe is inappropriate to the discussion, you can bring it to our attention by using the report abuse links. As the comments are written and submitted by visitors of the Telecompaper website, they in no way represent the opinion of Telecompaper.


Gerelateerd

Wehkamp volgt IKEA met Augmented Reality ondersteuning in iOS app

Published 15 aug 2018 08:04 CET | Nederland
Het Nederlandse postorder- en webwinkelbedrijf Wehkamp heeft een update uitgebracht voor haar iOS app waarmee het mogelijk wordt ...

Google brengt ARCore 1.0 uit tijdens MWC

Published 25 feb 2018 11:53 CET | Wereld
Google brengt tijdens het Mobile World Congress in Barcelona versie 1.0 van haar ARCore uit. ARCore is het Augmented Reality ...

Zakelijk gebruik VR lijkt door te breken, opleiding belangrijke markt

Published 14 nov 2017 16:25 CET | Nederland
Virtual reality (VR)-technologie staat het punt grote stappen te zetten op de zakelijke markt. Voor opleidingsdoeleinden, maar ...

HTC introduceert draadloze HTC Vive Focus VR-bril

Published 14 nov 2017 11:05 CET | China
HTC heeft in China de HTC Vive Focus Virtual Reality bril onthuld. Het is de eerste draadloze VR-bril van HTC en wordt onder de ...

Mondiale markt AR/VR-headsets groeit ruim 25% naar 2,1 miljoen stuks in Q2

Published 07 sep 2017 13:34 CET | Wereld
De wereldwijde markt voor  Augmented Reality (AR) en Virtual Reality (VR) headsets is in het tweede kwartaal van 2017 met 25.5 ...

Google onthult nieuw AR-platform

Published 30 aug 2017 08:41 CET | Wereld
In een blogpost legt Google uit dat ARCore bewegingen van de smartphone bijhoudt zodat het virtuele object op het display met ...

Volume AR, VR headsets naar bijna 100 mln in 2021

Published 20 jun 2017 08:32 CET | Wereld
Headsets en brillen voor Augmented Reality (AR) en Virtual Reality (VR) toepassingen blijven de komende jaren in hoog tempo ...

'Aantal verscheepte Daydream-smartphones naar 10 miljoen'

Published 22 mei 2017 10:30 CET | Wereld
Dit jaar zullen er meer dan tien miljoen mobiele devices worden verscheept die Google's AR-platform Daydream ondersteunen, Dat ...

Gebrek ambitie remt beschikbaar kapitaal ontwikkeling VR/AR

Published 10 mei 2017 13:44 CET | Nederland
Ontwikkelaars van Virtual and Augmented Reality (VR/AR) moeten meer focus en ambitie laten zien om het groeikapitaal aan te ...

Apple, Facebook versnellen onderzoek AR-bril - FT

Published 29 mrt 2017 14:01 CET | Wereld
Apple en Facebook zetten vaart achter de ontwikkeling van AR-brillen nu Magic Leap voornemens is de markt te betreden, schrijft ...

'Apple gaat vol inzetten op AR'

Published 21 mrt 2017 13:37 CET | Wereld
Apple heeft een team samengesteld om te werken aan hardware en software voor augmented reality (AR). Bronnen stellen tegenover ...

Aantal verscheepte AR-, VR-brillen naar bijna 100 miljoen

Published 17 mrt 2017 07:28 CET | Wereld
Dit jaar zullen er naar schatting 10,1 miljoen augmented reality- en virtual realitybrillen worden verscheept, stelt IDC in een ...

Google verscheepte meer dan 10 miljoen Cardboard-brillen

Published 01 mrt 2017 09:50 CET | Wereld
Google heeft aangekondigd dat het wereldwijd meer dan 10 miljoen stuks van zijn vr-bril Cardboard heeft verscheept sinds zijn ...

Uitgaven AR, VR dit jaar naar bijna 14 miljard dollar - IDC

Published 28 feb 2017 10:25 CET | Wereld
De wereldwijde uitgaven aan augmented en virtual reality (AR/VR) zullen dit jaar uitkomen op 13,9 miljard dollar, een stijging ...





Kalender   /   Evenementen

26 okt Harmonic Q3 2020
26 okt Alphabet Q3 2020
26 okt Twilio Q3 2020
26 okt CCW Europe 2020
27 okt Akamai Technologies Q3 2020
27 okt Megacable Q3 2020
27 okt Microsoft fiscal Q1
27 okt A10 Networks Q3 2020
27 okt Juniper Networks Q3 2020
27 okt Siminn Q3 2020
27 okt Sequans Communications Q3 2020
27 okt Telefonica Brasil Q3 2020
28 okt Telefonica Deutschland Q3 2020
28 okt Equinix Q3 2020
28 okt 8x8 fiscal Q2
28 okt Ooredoo Q3 2020
28 okt ZTE Q3 2020
28 okt Belden Q3 2020
28 okt Extreme Networks fiscal Q1
28 okt KPN Q3 2020
28 okt Telecoms World Asia 2020
28 okt Cognizant Q3 2020
29 okt Facebook Q3 2020
29 okt Telefonica Q3 2020
29 okt Digital Realty Q3 2020
29 okt Ribbon Communications Q3
29 okt Fortinet Q3 2020
29 okt Corning Q3 2020
29 okt Spotify Q3 2020
29 okt CyrusOne Q3 2020
::: Meer Kalender Items