0
Algemeen

'Serious gaming en gamification kunnen in vrijwel elke sector ingezet worden'

vrijdag 19 maart 2021 | 11:42 CET | Auteur: Imre Himmelbauer | Achtergronden
Serious gaming en gamification zijn een logische vervolgstap in de volwassenwording van de gamingindustrie. Door gebruikers op een speelse manier uit te dagen 'serieuze' dingen te doen kunnen ontwikkelaars onder meer mensen trainen in vaardigheden voor het werk, laten revalideren en aansporen om gezonder te leven. Dat is, ondanks de risico's, een stap die uiteindelijk in bijna alle industrieën gezet zal worden.

Bedankt voor het bezoeken van Telecompaper

Een gratis registratie of abonnement is nodig om het artikel te lezen.

  • Koop een abonnement Nederland Light, Plus of Premium

Abonneer

Log in als u al een registratie of abonnement heeft.



tp:vandaag

Elke werkdag rond 10.00 uur verstuurt Telecompaper de gratis "tp:vandaag".

Meld u nu aan

Categorieën: Algemeen
Landen: Wereld
::: voeg een reactie toe

Reactie Plaatsen

Log in of registreer om een reactie achter te laten.

We welcome comments that add value to the discussion. We attempt to block comments that use offensive language or appear to be spam, and our editors frequently review the comments to ensure they are appropriate. If you see a comment that you believe is inappropriate to the discussion, you can bring it to our attention by using the report abuse links. As the comments are written and submitted by visitors of the Telecompaper website, they in no way represent the opinion of Telecompaper.


Gerelateerd

Twitch verklaart miljoenen nepaccounts de oorlog

Published 16 apr 2021 13:10 CET | Wereld
Streamingsite Twitch gaat 7,5 miljoen nepaccounts verwijderen, meldt het bedrijf. Er blijkt een probleem met zwermen van bots, ...

Ouders hebben moeite met beperken schermtijd voor kinderen - Multiscope

Published 12 apr 2021 08:03 CET | Nederland
Vier op de tien (41%) ouders vinden het beperken van schermtijd de grootste uitdaging in de opvoeding van hun kinderen. ...

Epic Games kan 'monopolie' Steam beëindigen, maar zal meer aan functionaliteit moeten werken

Published 16 mrt 2021 09:30 CET | Wereld
Begin dit jaar registreerde Steam voor het eerst meer dan 25 miljoen tegelijk ingelogde gebruikers. Wat begon als een klein ...

Telenet maakt VR-gameroom met K3 voor The Park

Published 15 mrt 2021 11:52 CET | België
Telenet meldt dat het een VR-ervaring heeft ontwikkeld voor kinderen vanaf 7 jaar. Het thema is gebaseerd op de K3-film 'Dans van ...

Microtransacties: mooie inkomstenbron of gamers wegjagen?

Published 12 mrt 2021 10:46 CET | Wereld
Onlangs heeft EA bekendgemaakt dat het spellenmaker Glu Mobile voor een prijskaartje van USD 2,1 miljard wil overnemen. Glu ...

Microsoft zet met overname ZeniMax stap naar zijn toekomst voor gaming

Published 10 mrt 2021 14:41 CET | Wereld
De EC heeft op 8 maart goedkeuring gegeven voor de overname van Zenimax Media, het moederbedrijf van Bethesda, door Microsoft. ...

Gameabonnementsdiensten: wie wordt de 'Netflix van gaming'?

Published 04 mrt 2021 09:30 CET | Wereld
Onlangs kwam uit dat meer dan 40 procent van de kinderen een abonnement heeft op Xbox Game Pass, het gameabonnement van ...