0
Video

Test-Aankoop protesteert tegen Telenet-actie

vrijdag 11 april 2014 | 11:18 CET | Nieuws
De Belgische consumentenorganisatie Test-Aankoop roept Telenet-klanten op om te protesteren tegen de verplichte omruil van een SD-decoder voor een HD-decoder. Op zijn website stelt Test-Aankoop dat de Belgische kabelaanbieder klanten niet mag dwingen om tegen betaling de nieuwe HD-decoder aan te schaffen. De organisatie vraagt mensen om een open brief aan Telenet te ondertekenen om het protest kracht bij te zetten. Telenet zou klanten recent per brief gemeld hebben dat alle SD-boxen vanaf 2 september worden vervangen door een HD-toestel, omdat de uitzendingen in de SD-beeldkwaliteit zullen

Bedankt voor het bezoeken van Telecompaper

Een gratis registratie of abonnement is nodig om het artikel te lezen.

  • Koop een abonnement Nederland Light, Plus of Premium

Abonneer

Log in als u al een registratie of abonnement heeft.



Categorieën: Broadcast & Satellite
Bedrijven: Telenet / Test-Aankoop
Landen: België
::: voeg een reactie toe
Dit artikel is onderdeel van dossier(s)

IFA2013


Reacties

Als Telenet het abonnement verhoogd dan zeggen wij, mijn moeder en mijn broer onze drie abonnementen op ! Succes!
André Van Honste @ 29-11-2014 - 17:22

Ik ben het niet eens met Telenet om mijn huidige SD digicorder te vervangen door een HD model
leo cuvelier @ 18-4-2014 - 17:31

Een aangekochte digibox verloren laten gaan door het weigeren van Telenet de SD uitzendingen verder te laten gebruiken door de eigenaars van een digibox is pure diefstal. Hoepelijk zal een gerichte actie een gepaste oplossing brengen voor alle Telenet klanten die ooit iets hebben aangekocht. Vandaag is het onze digibox en morgen onze digicorder die wijzigt van signaal uitzendlijnen. Op die manier kan iedereen rijk worden.
Rudi De Sutter @ 18-4-2014 - 14:25

sd digibox zou gratis dienen vervangen te worden door een hd digibox,wij zijn ook mensen die vroeger regelmatig naar wdr keken,waarom deze zender van de kabel is genomen is mij een raadsel
marc vanarwegen @ 16-4-2014 - 16:35

ik wens ook te protesters tegen deze handelwijze.Ons is eerder reeds afgenomen : 2 BBC zenders ARD ZDF TF1 FRANCE 2 een spaanse een italiaanse ...... zonder enige prijsvermindering. Gelukkig kunnen we nog kijken naar vitaya, MTV, JIM, Cartoon, NJAMJAM, heel educatieve zenders en zeker niet te missen ..
herman verhoeven @ 15-4-2014 - 12:58

we leven in een tijd dat maatschappijen geen enkele morele maatstaf hanteren. Eerst zorgen dat je alle marktaandelen hebt en dan maar leegzuigen van uw klanten. Ooit komt er een initiatief van een andere marktleider en dan zullen ook daar veel klanten naar overstappen. Als vaste klanten van telenet protsteren ook wij tegen deze praktijken.
Teeky Lemmekens @ 14-4-2014 - 17:07

Ben blij met de actie van test aankoop. Reeds voor de tweede keer word ik door telenet verplicht om een perfect werkende decoder te vervangen, eerst de IndiBox van PBE en nu de (oude) digibox. In beide gevallen ging het om aangekochte decoders, dus pech en geld kwijt.
Michel Michiels @ 13-4-2014 - 14:00

ik ben het niet eens met telenet voor aan koop recorde
frans willemsen @ 13-4-2014 - 13:16

waarom zouden wij een nieuw toestel moeten binnenpakken?omdat telenet wil vooruitgaan? IK denk dat er ergens moet staan dat je een toestel op de markt brengt dat je verplicht bent nog enkele jaren service moet verlenen voor dit toestel of dat je dit toestel gratis moet vervangen door en nieuw ik ben aan het denken telenet buiten te gooien in al de jaren dat ik er bij ben vernieuwen ze maar en het kost mij altijd geld en veel geld
marc van rooy @ 13-4-2014 - 11:32

MEN WOU ME EEN NIEUWE DIGIBOX AANSMEREN VOOR 199 EURO, WAAROM ZIE IK NU DAT DIE NIET ZO VEEL MOET KOSTEN EN WAAROM DOET MEN DIT NU ? LAAT HEN ER EERST MAAR VOOR ZORGEN DAT WE ZEKER DE VOETBALWEDSTRIJDEN ZULLEN KRIJGEN ZOALS NU NOG HET GEVAL IS VOLGEND SEIZOEN
MARC DE GROOTE @ 12-4-2014 - 22:19

Een digibox waar je reeds veel geld voor betaald hebt wordt nu zomaar afgevoerd en kan enkel vervangen worden mits een naar mijn mening veel te hoog bedrag. Renovatie wordt als reden opgegeven, renoveren is ok maar niet op kosten van ons, de klanten die reeds vele jaren een héél hoog maandbedrag ophoesten. Ik ben Telenet klant van het eerste uur maar nu begin ik er toch sterk aan te denken om eens bij de concurentie te informeren.
Noël Van Hauwermeiren @ 12-4-2014 - 20:10

Ik kan mij niet verheugen met deze beslissing door telenet genomen. Het wordt door hun dienst opgedrongen. Indien ze met andere technieken wensen te werken - moeten ze ons als klant bedienen - niet als melkkoeien behandelen. Dat ze die nieuwe SD.Decoder omruilen met de oude liefst gratis.
Joseph DeBacker @ 12-4-2014 - 20:01

Een telenet digicorder ter waarde van 299 EUR met één pennetrek weggewist ! Zijn dit de geneugten van het digitale tijdperk ?
willy dujardyn @ 12-4-2014 - 17:21

heb onlangs willen overgaan naar belgacom, maar vond het toch nog beter bij telenet; nu zal ik mijn mening moeten herzien; waarom kunnen we onze huidige digibox straks niet meer gebruiken; vind dit ongehoord;
paul van de velde @ 12-4-2014 - 14:32

zou graag als gewone burger MIJN eisen kunnen opdringen aan grote providers zoals Telenet?
bruno rotthier @ 12-4-2014 - 13:02

geef ons tenminste een digibox aan bv 40 euro daar zou ik nog kunnen mee leven,nog liever gratis natuurlijk
yvan luyten @ 12-4-2014 - 12:15

Hoog tijd om Telenet aan banden te leggen en hen te verplichten om de kabel die zij op een gewiekste wijze verworven hebben vrij te maken voor andere providers. Anderzijds dient men de handelswijze van dit bedrijf tegenover zijn klanten eens degelijk onder de loep te nemen en duidelijk te omschrijven hoe deze in te vullen, met het in acht nemen van de grieven van hun cliënteel en niet via eenzijdige beslissingen, die dicht aanleunen bij malafide praktijken.
Christian Eeckhout @ 11-4-2014 - 21:44

Ik ben het niet eens met Telenet om een mijn huidige digibox te vervangen door een andere. Met een klein pensioen is dit een hoge maandelijkse kost en daarbij heb ik steeds problemen met sommige digtale zenders.
Nadine PASTELEURS @ 11-4-2014 - 17:26

Ik heb mijn klacht gemeld bij telenet. Vandaag heb ik als reactor gekregen dat er geen compensate mogelijk is. Op naar de volgende stap. Klacht indienen bij de ombudsdienst van telecommunicatie. Het is een echte schande.
nico sermijn @ 11-4-2014 - 16:47

waarom doen jullie dat? wij als trouwe klant,al jaren! alle oudere mensen schrikken en zullen zeker overschakelen,daar waar het gemakkelijker is! is er dan echt geen uitweg!!!!!!!!!!!
olinda daekle @ 11-4-2014 - 13:44

Ik ben het niet eens met Telenet om mijn huidige SD digicorder te vervangen door een HD model
ronny matton @ 11-4-2014 - 12:03


Reactie Plaatsen

Log in of registreer om een reactie achter te laten.

We welcome comments that add value to the discussion. We attempt to block comments that use offensive language or appear to be spam, and our editors frequently review the comments to ensure they are appropriate. If you see a comment that you believe is inappropriate to the discussion, you can bring it to our attention by using the report abuse links. As the comments are written and submitted by visitors of the Telecompaper website, they in no way represent the opinion of Telecompaper.


Gerelateerd

Belgische ISP's beloven beterschap met snelheden

Published 17 jun 2016 12:42 CET | België
De Belgische consumentenbelangengroep Test-Aankoop heeft met ISP's overeenstemming bereikt over het bieden van hogere ...

Test-Aankoop steunt petitie tegen prijsverhoging Telenet