Belgische overheid pakt misbruik van betaaltelefonie aan

News General Belgium 17 APR 2007
Belgische overheid pakt misbruik van betaaltelefonie aan
De overheid in België gaat binnenkort optreden tegen allerlei misbruiken in de betaaltelefonie. De Belgische minister van Consumentenzaken, Freya Van den Bossche, heeft een speciale ethische commissie aangesteld die ruime mogelijkheden krijgt en zelfs terugbetaling kan eisen. Dat schrijft Het Laatste Nieuws. De overheid krijgt al een paar jaar klachten binnen over misbruik met betalend telefoneren. De ethische commissie kan nu ingrijpen op eigen initiatief, na een klacht van een particulier of van een maatschappij. Ze moet zich ook buigen over de conflicten die de Ombudsman voor Telefonie niet opgelost krijgt. Voor alle betaaldiensten moet duidelijk vermeld worden, dus niet in haast onzichtbare lettertjes, hoeveel ze kosten.

Categories:

Countries: