
De Tweede-Kamerfracties van CDA en PvdA zetten hun collega's in de Eerste Kamer onder druk om jongerenomroep BNN te redden. Ook het kabinet onderneemt een laatste poging de senatoren te bewegen BNN niet ten onder te laten gaan. De aspirant-omroep dreigt met ingang van 1 januari zijn uitzendlicentie te verliezen omdat hij te weinig leden heeft. Om te mogen blijven, zijn 300 duizend leden nodig. Toen het er vorig jaar naar uitzag dat BNN dat aantal niet zou halen, besloot staatssecretaris Van der Laan van Media de lat te verlagen naar 150 duizend. De Tweede Kamer stemde daarmee in, maar de Eerste Kamer ligt dwars. Een meerderheid van CDA, PvdA, ChristenUnie en SGP vindt dat Van der Laan 'gelegenheidswetgeving' maakt.