
Ongeveer 900 mensen zullen hun baan kwijtraken door de fusie van @Home, Casema en Multikabel. Dat meldt Fok.nl. Het hoofdkantoor van het bedrijf zal komen in Groningen, maar de 'centrale locatie' komt in Utrecht. Het banenverlies zal onder meer optreden bij de managers en directie, omdat het bedrijf straks van drie aparte directies naar een directie gaat. Verder wordt de fusie aangegrepen om afdelingen en callcenters te verplaatsen of samen te voegen. Zo zullen de extern ingehuurde callcenters van @Home hun werk verliezen, omdat de nieuwe organisatie alle medewerkers in eigen dienst wil hebben. Het adviesplan omtrent de fusie ligt momenteel bij de ondernemingsraden. Het fusiebedrijf moet vanaf begin 2009 geheel gaan opereren als een bedrijf en telt dan ongeveer 2.600 medewerkers. De kabelbedrijven geven geen commentaar over de gevolgen van de fusie.