Half miljard boete voor Microsoft

News Broadband Europe 25 MRT 2004
Half miljard boete voor Microsoft
De Europese Commissie is het eens geworden over een recordboete voor Microsoft. Het Amerikaanse softwarebedrijf moet 497 miljoen euro betalen omdat het zijn dominante positie op de markt heeft misbruikt. De hoogte van de boete komt niet onverwacht. Het is de zwaarste straf die de Europese Commissie in haar strijd tegen kartels en marktmisbruik ooit heeft opgelegd aan één onderneming. Het onderzoek tegen Microsoft, de maker van Windows, heeft vijf jaar geduurd. In het onderzoek van de EU gaat het om Media Player.

Categories:

Regions:

Related Articles