
Half miljard boete voor Microsoft

De Europese Commissie is het eens geworden over een recordboete voor Microsoft. Het Amerikaanse softwarebedrijf moet 497 miljoen euro betalen omdat het zijn dominante positie op de markt heeft misbruikt. De hoogte van de boete komt niet onverwacht. Het is de zwaarste straf die de Europese Commissie in haar strijd tegen kartels en marktmisbruik ooit heeft opgelegd aan één onderneming. Het onderzoek tegen Microsoft, de maker van Windows, heeft vijf jaar geduurd. In het onderzoek van de EU gaat het om Media Player.
Aanvullen profiel
Alvorens de whitepaper te downloaden willen we vragen je profiel aan te vullen met bedrijf en functie. Na bevestigen ontvang je de whitepaper.