
Gerard Kleisterlee wil ook na dit jaar aanblijven als bestuursvoorzitter van Philips. Dat meldt de Volkskrant naar aanleiding van een interview met de Philips-bestuursvoorzitter. "Officieel is de afspraak dat bestuurders met pensioen gaan in de eerste maand van het jaar dat ze 62 worden", aldus Kleisterlee. "Maar als de aandeelhouders en mijn vrouw het goedvinden en zolang ik het leuk vind, wil ik langer blijven." Kleisterlee wordt in september 61. Kleisterlee meldt verder in het interview dat, na de verkoop van de halfgeleidertak, "de ballast van het verleden opgeruimd" en de contouren van het nieuwe Philips duidelijk worden. Volgens Kleisterlee zal Philips nu vooral nog gaan investeren in innovatie.