
KPN verkoopt 23 hoge zendtorens en draagt het beheer van één andere toren over aan het Franse zendinstallatiebedrijf TDF. KPN voldoet hiermee aan de eis die door de Nederlandse Mededingings Autoriteit (NMa) werd gesteld bij de overname door KPN van Nozema. KPN gaf destijds aan de eigendom van de zendmasten niet als een kernactiviteit te zien. De KPN-zendapparatuur voor telefonie-, data-, radio- en televisieverbindingen blijft in de torens aanwezig. KPN heeft daarvoor met TDF een 10-jarig huurcontract afgesloten. Het beheer over de torens dat in maart 2006 door KPN was overgedragen aan Novec, zal ook overgaan naar TDF inclusief vijf personeelsleden van KPN. Het gaat bij deze verkoop uitsluitend om de hoge zendtorens zoals die in Lopik, Rotterdam, Smilde en Den Haag. De verkoop moet nog worden goedgekeurd door de NMa. Er zijn geen financiële details bekendgemaakt rond de verkoop.