
Mobiele netwerken van alle providers in de Bommeler- en Tielerwaard in het Zuiden van Gelderland zijn gisteravond uit de lucht gehaald toen een Apache gevechtshelicopter van de Nederlandse luchtmacht tegen een hoogspanningsmast vloog. In een groot deel van de Bommeler- en Tielerwaard viel de stroom uit. Hierdoor werd ook het mobiele netwerk in de regio getroffen, omdat de antennes geen stroom meer ontvangen. Het is onduidelijk hoe lang de storing duurt. Aan de randen van het getroffen gebied is mobiele communicatie nog wel mogelijk. Reparatie werkzaamheden aan het hoogspanningsnet worden bemoeilijkt door de onbereikbare plaats waar zich het ongeluk heeft voorgedaan.