De politie gaat structureel gebruikmaken van de camera in de mobiele telefoon van burgers. Burgers zullen worden opgeroepen tot het opsturen van foto's en filmbeelden van overtredingen, ongelukken en verdachte situaties. Dat schrijft het NRC. De Raad van Hoofdcommissarissen laat onderzoeken welk systeem en wat voor protocol er moeten komen voor het ontvangen en verwerken van foto's en films van getuigen. Ongeveer de helft van de burgers heeft een telefoon met camera op zak. Burgers bieden nu al vaak beelden aan. De call centers van de politie worden omgebouwd tot contactcentra waar ook foto's en videobeelden kunnen worden verwerkt, meldt H. Karreman, commissaris in Rotterdam-Rijnmond tegenover de krant. De aangiftes via internet waren al een succes. Van de 100.000 aangiftes in Rotterdam komen er 20.000 binnen via internet.
Aanvullen profiel
Alvorens de whitepaper te downloaden willen we vragen je profiel aan te vullen met bedrijf en functie. Na bevestigen ontvang je de whitepaper.