Problemen bij invoering DigiD

News Broadband Netherlands 6 APR 2007
Problemen bij invoering DigiD
De invoering van DigiD, het persoonlijke digitale identificatie waarmee onder andere de Belastingdienst werkt, levert de nodige problemen op. Sinds dit jaar is het verplicht voor diegenen die hun belastingaangifte online willen versturen, om deze met behulp van de DigiD te ondertekenen. Doordat niet iedereen zo'n DigiD heeft of deze kwijt is geraakt, wordt de Belastingdienst regelmatig gevraagd hoe dit omzeild kan worden. Naar nu blijkt is het mogelijk om de aangifte met andermans DigiD te ondertekenen en blijkt dit zelfs door medewerkers van de Belastingdienst te worden gepromoot. De Belastingdienst heeft inmiddels zijn beleid gewijzigd, maar de betrouwbaarheid van de persoonlijke identificatie heeft een flinke knauw gekregen.

Categories:

Countries: