
'Publieke zenders op zwart door kabelruzie'

Een regelrechte oorlog tussen de kabelbedrijven en de publieke omroepen over de afdracht van rechten dreigt vanaf 1 maart het scherm voor Nederland 1, 2 en 3 op zwart te zetten. De omroepen eisen van de kabelexploitanten dat zij apart gaan betalen voor de tv-rechten die op de tv-uitzendingen rusten. "Dat de omroepen moeten bezuinigen zal lastig voor ze zijn, maar ze moeten niet proberen die bezuinigingen op de radioluisteraars of de TV-kijkers af te wentelen. Het zou toch te gek zijn als de publieke omroepen, die met geld van de belastingbetaler worden gefinancierd, nog eens apart geld gaan innen voor producties die zij via ons willen laten doorgeven", zegt VECAI-directeur Rob van Esch.
Categories:
Media
Countries:
Aanvullen profiel
Alvorens de whitepaper te downloaden willen we vragen je profiel aan te vullen met bedrijf en functie. Na bevestigen ontvang je de whitepaper.