
Middelbare scholieren geven maandelijks gemiddeld EUR 16,72 uit aan mobiele belkosten. Bij 19 procent betalen de ouders de rekening, bij 68 procent betalen de scholieren de belkosten zelf, zo meldt het landelijke dagblad Metro. In de overige gevallen worden de kosten gedeeld. Van de scholieren die een mobieltje hebben stuurt 98 procent van de meisjes en 95 procent van de jongens wel eens een SMS bericht. Van de jongens in de laatste twee klassen van Havo en VWO gebruikt 9 procent de mobiele telefoon wel eens om te spieken en van de meisjes 3 procent.