T-Mobile brengt HSDPA-verbinding tot stand in live netwerk

News Wireless Netherlands 27 OKT 2005
T-Mobile brengt HSDPA-verbinding tot stand in live netwerk
T-Mobile Netherlands bracht op woensdag 26 oktober 2005 als eerste aanbieder in Nederland een HSDPA-verbinding tot stand in een live netwerk. Het gaat om een zogenaamde 'packet switched data call' waarbij een data-verbinding tot stand kwam met een streaming server. De data call vond plaats in Ypenburg, gemeente Den Haag, op het HSDPA-netwerk van T-Mobile. T-Mobile wil klanten mobiele breedbandverbindingen bieden met een snelheid die vergelijkbaar is met wat zij thuis of op kantoor gewend zijn. T-Mobile heeft daarom besloten haar UMTS-netwerk direct te voorzien van HSDPA-technologie waarmee echt mobiel breedband mogelijk wordt. Begin augustus demonstreerde T-Mobile tijdens een bijeenkomst met zakelijke klanten in Rotterdam als eerste Nederlandse aanbieder de mogelijkheden van HDSPA in de praktijk. HSDPA bleek hier vele malen sneller dan de eveneens getoonde technieken EDGE en UMTS. T-Mobile zal in 2006 HSDPA in Nederland aanbieden.

Categories:

Companies:

Countries: