
Slecht management heeft Veronica, na het uittreden uit de Holland Media Groep, tientallen miljoenen euro's gekost. Opeenvolgende bestuurders en directeuren hebben zich echter niet schuldig gemaakt aan fraude. Die conclusies trekken voorzitter J. Hillebrand van de Vereniging Veronica en gedelegeerd commissaris C. van Steijn van Veronica Holding uit het afgeronde onderzoek van KPMG. Volgens Van Steijn blijkt uit het onderzoek dat Veronica vooral onder voormalig voorzitter W. van der Meer de Walcheren (september 2001 tot november 2002) het meeste geld heeft uitgegeven en de meeste verplichtingen is aangegaan. In de tweede helft van 2002 is er onder Van der Meer 12,5 miljoen euro uitgegeven aan een zelfstandig commercieel televisiestation en zijn voor nog eens bijna 35 miljoen euro verplichtingen aangegaan.