
WebAds Interactive Advertising neemt afscheid van de banner als online reclameuiting. Bij de start van het adverteren op het internet, zo'n 15 jaar geleden, was er een belangrijke rol weggelegd voor de Banner. Maar de Full Banner is volgens WebAds inmiddels te klein en te weinig effectief. WebAds heeft daarom, naar eigen zeggen als eerste online reclame-exploitant besloten om per 1 januari 2010 geen Banners meer te verkopen op de websites binnen haar netwerk. De rol van de Banner is overgenomen door andere formaten met meer impact, zoals de Leaderboard of de Rectangle. Tjeerd Kooij, Managing Partner WebAds, stelt dat ook de Skyscraper, een ander icoon uit de internetgeschiedenis, waarschijnlijk geen lang leven meer beschoren is. WebAds verkoopt als media exploitant advertentieruimte namens zo'n 130 sites op internet en op de mobiele telefoon.