
Zesko Holding heeft samen met Canal Digitaal Satelliet een bod uitgebracht op de uitzendrechten voor eredivisievoetbal. Dat schrijft DutchMedia. Gisteren liep de biedingstermijn af voor de uitzendrechten. Ook KPN, Tele2, RTL en NOS hadden aangegeven een bod uit te willen brengen op alle of een deel van de uitzendrechten. Eredivisie CV heeft zelf geen uitlatingen gedaan over wie de bieders zijn. Half februari wordt duidelijk wie welke rechten krijgt. SBS (dochter van ProSiebenSat.1) stond ook in het rijtje met vermeende bieders, maar laat nu weten bwust geen bod te hebben uitgebracht. Zesko stelt bij het verwerven van de uitzendrechten deze ook aan te bieden aan andere partijen, zoals UPC (Liberty Global), Tele2 (die de afgelopen drie jaar naast Talpa de uitzendrechten bezat) en KPN.