0
Mobiel

China Mobile, Tencent en Huawei testen 5G slicing voor AR

vrijdag 29 juni 2018 | 17:26 CET | Nieuws

FREE webinar by Telecompaper on the Trends and Developments in the Dutch Telecoms market 2019Q2. Thursday 26th September at 15:00. Register now!

China Mobile, Tencent en Huawei hebben de verificatie voltooid van 5G-netwerkslicing voor een aanbod van extrasnel mobiel breedband (eMBB) voor gaming waarbij een lage ne stabiele latency belangrijk is, zoals Augmented Reality (AR) games. In fase 1 van het 5G-slicing project zijn terminals, netwerken en AR-gameplatforms verbonden. In de testen is gekeken of het met slicing mogelijk is om hogere datasnelheden af te leveren op een terminal en is gekeken naar slicing aan twee kanten. De netwerkfuncties voor slicing moeten nog worden geverifieerd.

Bedankt voor het bezoeken van Telecompaper

Om meer artikelen te lezen is een abonnement of een registratie nodig.

  • Koop een abonnement Nederland Light, Plus of Premium

Abonneer

Bent u al Nederlands Plus of Premium abonnee?



tp:vandaag

Elke werkdag rond 10.00 uur verstuurt Telecompaper de gratis "tp:vandaag".

Meld u nu aan

Categorie├źn: Internet / Mobiel & Draadloos
Bedrijven: China Mobile / Huawei / Tencent
Landen: China / Wereld
::: voeg een reactie toe
Dit artikel is onderdeel van dossier(s)

Virtual Reality


Reactie Plaatsen

We welcome comments that add value to the discussion. We attempt to block comments that use offensive language or appear to be spam, and our editors frequently review the comments to ensure they are appropriate. If you see a comment that you believe is inappropriate to the discussion, you can bring it to our attention by using the report abuse links. As the comments are written and submitted by visitors of the Telecompaper website, they in no way represent the opinion of Telecompaper.


Gerelateerd

FCC wil vergunningsverzoek China Mobile voor stap op Amerikaanse markt opnieuw afwijzen

Published 19 apr 2019 14:52 CET | China
Een van de grootste mobiele providers ter wereld, China Mobile, probeert al sinds 2011 om de stap naar de Amerikaanse markt te ...

Wereldwijde uitgaven AR, VR overschrijden USD 20 mrd in 2019

Published 07 dec 2018 09:28 CET | Wereld
De wereldwijde uitgaven aan augmented reality en virtual reality (AR / VR) technologie bedragen naar verwachting in 2019 bijna ...

Nokia komt met open, programmeerbare netwerk slicing-systeem

Published 11 okt 2018 08:52 CET | Wereld
Nokia heeft een open en programmeerbaar opdeelsysteem (network slicing) voor vaste toegangsnetwerken geïntroduceerd. Daarmee ...

Huawei: 2018 jaar van doorbraak premium breedband

Published 11 sep 2018 10:39 CET | Europa
Was 2017 een jaar van ontwikkelen en bouwen, 2018 wordt het jaar waarin technologie op het gebied van premium breedband op grote ...

Network slicing kan telecomoperators USD 66 miljard opleveren

Published 17 aug 2018 09:45 CET | Wereld
De 5G-technologie network slicing zal de komende jaren mondiaal een waarde creëren van ongeveer USD 66 miljard voor ...

China Mobile leidt groot project voor 5G devices

Published 29 jun 2018 17:25 CET | China
MediaTek en China Mobile hebben getekend voor een "5G Device Forerunner Initiative" . Dat deden ze op de Global End Device ...

China Mobile, Tencent, Huawei verify 5G eMBB slice in AR Games

Published 29 jun 2018 11:22 CET | China
China Mobile, Tencent, and Huawei have started Phase 2 of the 5G slicing verification. A new round of tests is scheduled for ...