
Op 4 maart hebben de vaksbonden Volker Wessels Telecom geïnformeerd over de uitkomst van de (schriftelijke) ledenraadplegingen omtrent een nieuwe CAO. De leden hebben in meerderheid het CAO akkoord afgewezen. Tijdens de ledenbijeenkomsten is stilgestaan bij de economische ontwikkeling van het bedrijf. De bedrijfsresultaten en de contracten met KPN zijn uitvoerig besproken. De huidige situatie waarin het bedrijf verkeert, laat een matige loonontwikkeling toe. Juist dit onderwerp van het akkoord, de matige loonontwikkeling, was een reden om het akkoord af te wijzen. Daarnaast zetten de leden vraagtekens bij de gepresenteerde cijfers. De werkgever heeft de argumenten van de leden aangehoord en blijft bij het standpunt dat er op dit moment geen ruimte is voor een normale loonontwikkeling. Daarnaast zijn de gepresenteerde cijfers volgens de werkgever een correcte weergave van de werkelijke cijfers. De werkgever is van mening dat een hogere loonstijging de resultaten van het bedrijf verder onder druk zet en op termijn heeft dat gevolgen voor de werkgelegenheid binnen het bedrijf. De werkgever ziet geen reden de onderhandelingen te hervatten. Gezien het afwijzen van het akkoord door de vakbondsleden en de weigering van de werkgever om te onderhandelen, organiseert ABVAKABO FNV een CAO bijeenkomst. De huidige CAO blijft van kracht tot 1 februari 2008.