Politie voert Burgernet in Doetinchem in

News Wireless Netherlands 4 FEB 2010
Politie voert Burgernet in Doetinchem in
De politie in Noord- en Oost-Gelderland voert na SMS-Alert ook Burgernet in de gemeente Doetinchem in. SMS-Alert werd begin 2009 ingevoerd en behelst het versturen van sms'jes over incidenten in een bepaalde wijk of omgeving. In diverse andere politieregio's heeft tegelijk met SMS-Alert een project gedraaid onder de naam Burgernet. Daarmee kunnen behalve sms'jes ook gesproken berichten verstuurd worden naar mobiele en vaste telefoons. Burgernet zal net als SMS-alert ingezet worden bij acties met betrekking tot vermissingen, woninginbraken, winkeldiefstallen, overvallen en bijvoorbeeld verlies van medicijnen.

Categories:

Countries:

Tags:

Related Articles