0
Mobiel

Freemium apps leveren 24% meer omzet op dan betaalde apps

vrijdag 27 mei 2016 | 10:19 CET | Nieuws
Mobiele app-gebruikers spenderen 24 procent meer aan in-app aankopen dan aan het kopen van apps zelf. Gemiddeld besteden consumenten 9,20 dollar per kwartaal aan in-app aankopen, tegen 7,40 dollar aan het kopen van apps zelf. Dat blijkt uit een studie van marktonderzoeksbureau Gartner onder consumenten in de VS, de UK en China in augustus-september 2015. Volgens Gartner is de drempel voor het downloaden van zogeheten freemium-apps lager dan bij het vooraf betalen voor een app zelf. Niet elke gebruiker activeert de mogelijkheden voor in-app aankopen bij bijvoorbeeld game-apps, maar gebruikers

Bedankt voor het bezoeken van Telecompaper

Om meer artikelen te lezen is een abonnement of een registratie nodig.

  • Koop een abonnement Nederland Light, Plus of Premium

Abonneer

Bent u al Nederlands Plus of Premium abonnee?



tp:vandaag

Elke werkdag rond 10.00 uur verstuurt Telecompaper de gratis "tp:vandaag".

Meld u nu aan

Categorieƫn: Mobiel & Draadloos
Bedrijven: Gartner
Landen: Wereld
::: voeg een reactie toe

Reactie Plaatsen

We welcome comments that add value to the discussion. We attempt to block comments that use offensive language or appear to be spam, and our editors frequently review the comments to ensure they are appropriate. If you see a comment that you believe is inappropriate to the discussion, you can bring it to our attention by using the report abuse links. As the comments are written and submitted by visitors of the Telecompaper website, they in no way represent the opinion of Telecompaper.


Gerelateerd

Sterke groei bestedingen in-app transacties - Gartner

Published 27 jan 2017 11:17 CET | Wereld
Ruim de helft van alle smartphone-gebruikers geeft geen geld uit aan mobiele apps, nog vooraf (download), nog aan in-app ...

Niantic wil uitrol Pokemon Go naar 200 landen

Published 15 jul 2016 09:40 CET | Wereld
Niantic, licentiehouder van het Pokémon-merk, wil het nieuwe mobiele spel Pokémon Go snel uitrollen naar 200 markten wereldwijd. ...

Candy Crush, Wordfeud meest populaire games op mobiel

Published 10 jun 2016 08:58 CET | Nederland
2 miljoen Nederlanders hebben het spel Candy Crush op hun smartphone staan. Het is daarmee het meest gespeelde mobiele game. ...

Google zet wortel-en-stok aanpak in voor Android-updates

Published 26 mei 2016 10:38 CET | Wereld
Google wil het updaten van Android-smartphones verbeteren. Dit is hard nodig, stelt Bloomberg, als Google tenminste het gebruik ...

Keuring app voor Apple App Store van 9 naar 2 dagen

Published 13 mei 2016 15:05 CET | Wereld
Apple heeft de tijd die het kost om een nieuwe app te keuren voor opname in de Apple App Store teruggebracht van gemiddeld 8,8 ...

Mondiale directe app-omzet 34 mld dollar in 2015

Published 11 mei 2016 10:57 CET | Wereld
Gebruikers van mobiele devices hebben in 2015 wereldwijd bijna 156 miljard mobiele applicatie geïnstalleerd, waarmee 34,2 miljard ...

Omzet mobiele games dit jaar groter dan console- en pc-games

Published 22 apr 2016 14:38 CET | Wereld
De wereldwijde omzet uit mobiele games zal dit jaar voor het eerst groter zijn dan de omzet uit pc-games of console-games, zo ...

In-app native adverteren naar 53 mld dollar omzet in 2020

Published 07 apr 2016 09:28 CET | Wereld
De mondiale omzet uit in-app native advertenties zal in 2020 met 53,4 miljard dollar goed zijn voor 63,2 procent van alle mobiele ...